Štúdie o AIT

Niektoré štúdie realizované pred rokom 2000

TÉMAROKAUTORISUBJEKTYMETÓDA / ÚČELPOZNÁMKY / VÝSLEDKY
Štúdia o vplyvoch AIT na autizmus1993Tina K. Veale46 PAS Bez kontrolných subjektovOtvorená klinická štúdiaRodičia vyplnili záznamy ABC-1, CPRS, FAPC spolu s kontrolným zoznamom a profilom autistického správania. V priebehu jedného až šiestich mesiacov po AIT tréningu bolo možné pozorovať výrazné zlepšenia. Niektoré zmeny v správaní zahŕňali: zníženie hyperaktivity, sociálnych zábran, auditívnych/sluchových problémov, zmiernenie nepokoja a úzkosti.
Meranie modifikovanej AIT terapie pomocou pozitrónovej emisnej tomografie: Prípadová štúdia
1994Jacqueline M. Cimorelli a Melanie K. Highfill
Single-subject Subjektom výskumu bol 8-ročný chlapec s mentálnou retardáciou a autizmomSkúmané zmeny v činnosti mozgu po absolvovaní sluchového tréningu AIT prostredníctvom pozitrónovej emisnej tomografie. PET skeny boli vykonané pred druhým setom posluchových sedení AIT, jeden deň po AIT tréningu, a znova o šesť mesiacov po AIT tréningu.Výsledky oboch (jednodňového aj šesťmesačného) scanov ukázali normalizáciu aktivity mozgových vĺn, vrátane zníženia hypermetabolizmu v čelnom laloku a zvýšenia aktivity v okcipitálnom (tylovom) laloku.
AIT u detí s autizmom: stručný záver otvorenej pilotnej štúdie1997Christopher Gillberg, Maria Johansson, Suzanne Steffenberg, a Orjan Berlin
9 žiakov s PAS Bez kontrolných subjektov9-mesačné obdobie pozorovaní pomocou kontrolného zoznamu autistického správania a jeho senzorického podzoznamu.8 z 9 detí preukázalo zlepšenie v celkovom skóre kontrolného zoznamu autistického správania (ABC). 7 z 9 detí preukázalo zlepšenie na v senzorickom zozname autistického správania.
AIT: Dvojito zaslepená štúdia behaviorálnych, elektrofyziologických a audiometrických účinkov u autistických subjektov1999
Stephen M. Edelson, Deborah Arin, Margaret Bauman, Scott E. Lukas, Jane H. Rudy, Michelle Sholar, a Bernard Rimland
19 PAS náhodne zadelených do experimentálnych a kontrolných skupínVyhodnotenia výsledkov bolo zaslepené voči priradeniu do skupín. Behaviorálne, elektrofyziologické a audiometrické vyšetrenia boli posúdené pred a po AIT. 3 mesiace po AIT tréningu bol použitý ABC-1 test.Boli pozorovateľné výrazné zlepšenia pri problémoch so správaním. Elektrofyziologické: Z 19 subjektov, tri experimentálne skupiny a dva subjekty s placebom boli schopné spolupracovať na úlohe P300 ERP. Pred absolvovaním AIT, všetkých päť subjektov vykazovalo abnormálne P300 ERP. Tri mesiace po AIT vykazovali všetky tri subjekty dramatické zlepšenie P300 ERP.
V skupine s placebom nebolo pozorovateľné žiadne zlepšenie.

Niektoré štúdie realizované po roku 2000

TÉMAROKAUTORISUBJEKTYMETÓDA / ÚČELPOZNÁMKY
/ VÝSLEDKY
Pilotná štúdia: O účinkoch jedného AIT auditívneho tréningu na vývoj populácie detí s diagnostikovanou poruchou autistického spektra
2002Rosalie Seymour16 subjektov s PAS
8 subjektov s PAS v kontrolnej skupine
Použitie formulárov E2, ATEC, ABC, a rodičovského dotazníka na porovnanie stavov pred a po AIT
V skupine pred a po AIT bola vyššia pravdepodobnosť pozitívnych rozdielov ako v kontrolnej skupine. Taktiež je možné vidieť, že iba kontrolná skupina vykazovala akékoľvek negatívne zmeny (t.j. zhoršenie). Zlepšenie celkového skóre skupiny AIT bolo výrazné. V skupine AIT bolo veľmi výrazné zlepšenie skóre hyperaktivity. Rozdiel medzi kontrolnou a AIT skupinou bol markantný.
Výskum autizmu 2005: Správa o zmenách skóre pre skupinu 13 detí s autizmom po Berardovom AIT tréningu sluchovej integrácie
2005Rosalie E Seymour, Maoilíosa Ó Rathaille12 žiakov s PASTáto štúdia hľadala odpoveď na nasledovné dve otázky: Či bol pozorovateľný akýkoľvek účinok AIT u zúčastnených detí s autizmom. Určiť, či je tento rozdiel väčší ako by sa dal očakávať od bežného vývoja bez intervencie

Výsledky ukázali významné zmeny v subškálach ATEC pre sociálne, pre senzorické / kognitívne a pre celkové skóre. Tieto výsledky vykazujú, že došlo k zlepšeniam skupiny vo všetkých oblastiach, na ktoré sa vzťahuje tento kontrolný zoznam. Došlo k výrazným zmenám v oblasti podráždenosti, letargie, hyperaktivity a celkového skóre. To znamená, že s istotou môžeme tvrdiť, že zlepšenie nebolo výsledkom náhody, ale pravdepodobne bolo výsledkom AIT.
Načúvacie ucho a počúvajúci mozog – hodnotenie sluchového tréningu AIT u detí/študentov s problémami koncentrácie a  poruchami učenia2006Britta Alin Åkerman, Lars Borazanci Persson
56 subjektov, 21 študentov s PAS 28 AIT 28 subjektov v kontrolnej skupinePosluchové testy, dotazníky pre rodičov a učiteľov hodnotiace pozornosť a správanie sa v domácnosti.
Štúdia poukázala na rozdiel medzi intervenčnými a kontrolnými skupinami od mierneho po značné zlepšenie.
Ďalej bolo možné pozorovať aj zlepšenia v nasledovných oblastiach: zlepšený očný kontakt, zlepšená komunikácia, dlhšie vety, zlepšená interakcia. Znížená citlivosť na zvuk. Zlepšená pozornosť a kľudnejšie správanie sa.
Výskum2006Alaa El-Din Abou-Setta, MD; Iman Sadek, MD; Amani Shalaby, MD; Nagwa Hazzaa, MD, Univerzita Ain Shams15 detí s PAS. Z toho 8 s hyperakúziou.
Výskum prínosu AIT ako doplnkovej podpory pri rehabilitácii autistických detí.
Rodičia používali tabuľku vyvinutú pre účely výskumu (APOS) aby si zapisovali správanie a komunikáciu dieťaťa
Zistilo sa zníženie hyperaktivity, sociálnych zábran, sluchových problémov, nepokoja a stavov úzkosti prostredníctvom AIT. Bolo zistené zvýšenie rozpätia pozornosti, zníženie zvukovej citlivosti a zvýšenie verbality. Komentár: „AIT možno považovať za primerane efektívny doplnkový nástroj pri rehabilitácii autistických detí. Zdá sa, že pripravuje cestu pre lepšiu efektivitu klasických spôsobov rehabilitácie. “
Berardov AIT tréning podpory výcviku pamäti Stredomorský projekt
2013Dr Selvi Borazanci Persson68 subjektov vo veku 6-65 rokov s AIT pred tréningom pamäti.
33 subjektov v kontrolnej skupine – len tréning pamäti
Štúdia mala určiť, či je možné zlepšiť pamäť pomocou AIT. Úloha= zapamätanie si obrazových kariet (sluchových a vizuálnych) kľúčové slová (sluchové), rozpoznávanie tváre s menami (sluchové a vizuálne)V skupine s AIT tréningom v každej z troch úloh a pre všetky vekové skupiny bolo výrazné zlepšenie a naďalej sa zlepšovalo počas 9 mesiacov po AIT.
Efektívnosť AIT sluchovej terapie pri poruchách autistického spektra – prospektívna štúdia



2013Prof. Laila Y. Al-Ayadhi, Abdul Majeed Al-Drees and Ahmed M. Al-Arfaj, Saudská Arábia72 s PAS (CARS: 21 stredne ťažkých, 51 závažných)Určiť účinnosť tréningu sluchovej integrácie (AIT) u ľudí s PAS. Skóre pred intervenciou a po intervencii (3 a 6 mesiacov) sa vypočítalo použitím CARS, škály sociálnej odozvy (SRS) a kontrolného zoznamu na hodnotenie liečby autizmu (ATEC).Všetky subjekty preukázali zlepšenie v 3. a 6. mesiaci po absolvovaní AIT. Subjekty s PAS vykázali 22% a 26% zlepšenie v skóre SRS.
Štatisticky výrazné zmeny v sociálnom povedomí, v sociálnej kognícii, a sociálnej komunikácii.
Podobné výsledky boli dosiahnuté s ATEC „Výsledky tejto štúdie podporujú terapeutické účinky tréningu sluchovej integrácie na spoločenské povedomie, sociálnu kogníciu, a sociálnu komunikáciu, ako aj reč a komunikáciu.“
Berardov AIT tréning sluchovej integrácie: Zmeny správania týkajúce sa senzorickej modulácie2014Sally S. Brockett, Nancy K. Lawton-Shirley a Judith Giencke KimballBoli skúmané prípady 54 detí s poruchami (34 s autizmom) vo veku od 3 – 10 rokov, ktoré boli podrobené Berardovmu AIT.Štúdia zameraná na určenie, či správanie špecificky spojené so senzorickou moduláciou preukáže pozitívne zmeny po 10 dňoch Berardovho tréningu sluchovej integrácie (AIT).Problémy so správaním sa znížili pri všetkých piatich faktorov Kontrolného zoznamu aberantného správania (P  0,01), boli udržiavané tri a šesť mesiacov. Skóre Krátkeho Senzorického Profilu sa zlepšili.
Účinky tréningu sluchovej integrácie (AIT) na nesúlad negativity u detí s autizmom
2015E. M. Sokhadze , S. M. Edelson , L. L. Sears , M. F. Casanova, A. Tasman a S. Brockett11 PAS 11 kontrol. subjektovCieľom štúdie bolo uplatnenie techník Berardovho Sluchového Integračného Tréningu (AIT) u detí s autizmom. Vyhodnotenie výsledkov tréningu AIT sa uskutočnilo pomocou MMN, frontálnych evokovaných potenciálov P2a a P3a, a dotazníkov ohľadom správania sa (ABC, CPI).
Berardov AIT tréning viedol k výraznému zníženiu skóre podráždenosti, hyperaktivity a letargie na kontrolnom zozname správania sa (ABC) a zlepšeniu skóre emócií, správania sa a vnímania jazyka na stupniciach obsiahleho indexu výkonu (CPI). Štúdia dokazuje, že AIT tréning pozitívne ovplyvňuje spracovanie sluchových stimulov, čo sa odráža v skorých (MMN), a aj v neskorých (P2, P3a) evokovaných potenciáloch.
Výsledky testov centrálneho sluchového spracovania pred a po AIT – Klinická Retrospektívna štúdia



2015Judith Paton210 subjektov: – s ľahkou mentálnou retardáciou (LD), dyslexiou, poruchami reči/jazyka a/alebo poruchami centrálneho auditívneho spracovania (CAPD alebo APD).
Zmeny v skóre testov centrálneho auditívneho spracovania medzi hodnoteniami pred a po AIT tréningu. Bolo použitých 11 CAP testov. Štyri testy vykazujúce najväčšie zlepšenie (70 – 90%) boli: Diskriminácia reči v Ipsilaterálnom šume pri 0 dB S/N (pomer signál/šum) (90%) Filtrovaná (s nízkym priechodom) reč pri (81%) Časovo komprimované vety (pri 60% kompresii) (73%) Radenie výšky tónu (70%)
Druhé najviac zlepšené pomocou AIT (50-69%) boli: Zvukové miešanie (68%) Postupnosť vzorov trvania (56%) Dichotické konkurenčné vety (56%) Binaurálna fúzia (55%) Test striedavo rozložených a odstupňovaných slov (SSW) (54%). Konkurenčné slová (47%).
Priemerné zlepšenie u skupín s LD a PAS spolu v rámci testov bolo 67%. (Nízky počet pacientov s PAS vykázal zlepšenie o 61%, s ešte menším počtom dospelých na 78%.) Celková hodnota zlepšenia po AIT pre všetky subjekty vo všetkých opakovaných testoch bola: a) 80 – 100% zlepšenie — 49% b) 50 – 79% zlepšenie — 50% c) 12 – 49% zlepšenie — 1%
„Výsledky tejto štúdie ukazujú, že AIT tréning môže byť primerane rýchlym a efektívnym spôsobom zlepšenia fungovania centrálneho sluchového nervového systému.“
Vplyv sluchového integračného tréningu na transformáciu rastového faktora-β1 a jeho vplyv na správanie a sociálne emócie u detí s poruchou autistického spektra2018Prof. Laila Al-Ayadhi, Abdulrahman Mohammed Alhowikan, Dost Muhammad Halepoto Saudská Arábia.15 detí s PASTáto štúdia skúmala vplyv tréningu sluchovej integrácie (AIT) na transformačný rastový faktor (TGF) -β1 a jeho vplyv na správanie a sociálne emócie u detí s poruchou autistického spektra (PAS).Po AIT tréningu boli preukázateľné zvýšené plazmatické hladiny TGF-β1. Zlepšilo sa sociálne povedomie, sociálnej kognície a sociálnej komunikácie u detí s PAS.