Niektoré štúdie realizované pred rokom 2000
TÉMA | ROK | AUTORI | SUBJEKTY | METÓDA / ÚČEL | POZNÁMKY / VÝSLEDKY |
Štúdia o vplyvoch AIT na autizmus | 1993 | Tina K. Veale | 46 PAS Bez kontrolných subjektov | Otvorená klinická štúdia | Rodičia vyplnili záznamy ABC-1, CPRS, FAPC spolu s kontrolným zoznamom a profilom autistického správania. V priebehu jedného až šiestich mesiacov po AIT tréningu bolo možné pozorovať výrazné zlepšenia. Niektoré zmeny v správaní zahŕňali: zníženie hyperaktivity, sociálnych zábran, auditívnych/sluchových problémov, zmiernenie nepokoja a úzkosti. |
Meranie modifikovanej AIT terapie pomocou pozitrónovej emisnej tomografie: Prípadová štúdia | 1994 | Jacqueline M. Cimorelli a Melanie K. Highfill | Single-subject Subjektom výskumu bol 8-ročný chlapec s mentálnou retardáciou a autizmom | Skúmané zmeny v činnosti mozgu po absolvovaní sluchového tréningu AIT prostredníctvom pozitrónovej emisnej tomografie. PET skeny boli vykonané pred druhým setom posluchových sedení AIT, jeden deň po AIT tréningu, a znova o šesť mesiacov po AIT tréningu. | Výsledky oboch (jednodňového aj šesťmesačného) scanov ukázali normalizáciu aktivity mozgových vĺn, vrátane zníženia hypermetabolizmu v čelnom laloku a zvýšenia aktivity v okcipitálnom (tylovom) laloku. |
AIT u detí s autizmom: stručný záver otvorenej pilotnej štúdie | 1997 | Christopher Gillberg, Maria Johansson, Suzanne Steffenberg, a Orjan Berlin | 9 žiakov s PAS Bez kontrolných subjektov | 9-mesačné obdobie pozorovaní pomocou kontrolného zoznamu autistického správania a jeho senzorického podzoznamu. | 8 z 9 detí preukázalo zlepšenie v celkovom skóre kontrolného zoznamu autistického správania (ABC). 7 z 9 detí preukázalo zlepšenie na v senzorickom zozname autistického správania. |
AIT: Dvojito zaslepená štúdia behaviorálnych, elektrofyziologických a audiometrických účinkov u autistických subjektov | 1999 | Stephen M. Edelson, Deborah Arin, Margaret Bauman, Scott E. Lukas, Jane H. Rudy, Michelle Sholar, a Bernard Rimland | 19 PAS náhodne zadelených do experimentálnych a kontrolných skupín | Vyhodnotenia výsledkov bolo zaslepené voči priradeniu do skupín. Behaviorálne, elektrofyziologické a audiometrické vyšetrenia boli posúdené pred a po AIT. 3 mesiace po AIT tréningu bol použitý ABC-1 test. | Boli pozorovateľné výrazné zlepšenia pri problémoch so správaním. Elektrofyziologické: Z 19 subjektov, tri experimentálne skupiny a dva subjekty s placebom boli schopné spolupracovať na úlohe P300 ERP. Pred absolvovaním AIT, všetkých päť subjektov vykazovalo abnormálne P300 ERP. Tri mesiace po AIT vykazovali všetky tri subjekty dramatické zlepšenie P300 ERP. V skupine s placebom nebolo pozorovateľné žiadne zlepšenie. |
Niektoré štúdie realizované po roku 2000
TÉMA | ROK | AUTORI | SUBJEKTY | METÓDA / ÚČEL | POZNÁMKY / VÝSLEDKY |
Pilotná štúdia: O účinkoch jedného AIT auditívneho tréningu na vývoj populácie detí s diagnostikovanou poruchou autistického spektra | 2002 | Rosalie Seymour | 16 subjektov s PAS 8 subjektov s PAS v kontrolnej skupine | Použitie formulárov E2, ATEC, ABC, a rodičovského dotazníka na porovnanie stavov pred a po AIT | V skupine pred a po AIT bola vyššia pravdepodobnosť pozitívnych rozdielov ako v kontrolnej skupine. Taktiež je možné vidieť, že iba kontrolná skupina vykazovala akékoľvek negatívne zmeny (t.j. zhoršenie). Zlepšenie celkového skóre skupiny AIT bolo výrazné. V skupine AIT bolo veľmi výrazné zlepšenie skóre hyperaktivity. Rozdiel medzi kontrolnou a AIT skupinou bol markantný. |
Výskum autizmu 2005: Správa o zmenách skóre pre skupinu 13 detí s autizmom po Berardovom AIT tréningu sluchovej integrácie | 2005 | Rosalie E Seymour, Maoilíosa Ó Rathaille | 12 žiakov s PAS | Táto štúdia hľadala odpoveď na nasledovné dve otázky: Či bol pozorovateľný akýkoľvek účinok AIT u zúčastnených detí s autizmom. Určiť, či je tento rozdiel väčší ako by sa dal očakávať od bežného vývoja bez intervencie | Výsledky ukázali významné zmeny v subškálach ATEC pre sociálne, pre senzorické / kognitívne a pre celkové skóre. Tieto výsledky vykazujú, že došlo k zlepšeniam skupiny vo všetkých oblastiach, na ktoré sa vzťahuje tento kontrolný zoznam. Došlo k výrazným zmenám v oblasti podráždenosti, letargie, hyperaktivity a celkového skóre. To znamená, že s istotou môžeme tvrdiť, že zlepšenie nebolo výsledkom náhody, ale pravdepodobne bolo výsledkom AIT. |
Načúvacie ucho a počúvajúci mozog – hodnotenie sluchového tréningu AIT u detí/študentov s problémami koncentrácie a poruchami učenia | 2006 | Britta Alin Åkerman, Lars Borazanci Persson | 56 subjektov, 21 študentov s PAS 28 AIT 28 subjektov v kontrolnej skupine | Posluchové testy, dotazníky pre rodičov a učiteľov hodnotiace pozornosť a správanie sa v domácnosti. | Štúdia poukázala na rozdiel medzi intervenčnými a kontrolnými skupinami od mierneho po značné zlepšenie. Ďalej bolo možné pozorovať aj zlepšenia v nasledovných oblastiach: zlepšený očný kontakt, zlepšená komunikácia, dlhšie vety, zlepšená interakcia. Znížená citlivosť na zvuk. Zlepšená pozornosť a kľudnejšie správanie sa. |
Výskum | 2006 | Alaa El-Din Abou-Setta, MD; Iman Sadek, MD; Amani Shalaby, MD; Nagwa Hazzaa, MD, Univerzita Ain Shams | 15 detí s PAS. Z toho 8 s hyperakúziou. | Výskum prínosu AIT ako doplnkovej podpory pri rehabilitácii autistických detí. Rodičia používali tabuľku vyvinutú pre účely výskumu (APOS) aby si zapisovali správanie a komunikáciu dieťaťa | Zistilo sa zníženie hyperaktivity, sociálnych zábran, sluchových problémov, nepokoja a stavov úzkosti prostredníctvom AIT. Bolo zistené zvýšenie rozpätia pozornosti, zníženie zvukovej citlivosti a zvýšenie verbality. Komentár: „AIT možno považovať za primerane efektívny doplnkový nástroj pri rehabilitácii autistických detí. Zdá sa, že pripravuje cestu pre lepšiu efektivitu klasických spôsobov rehabilitácie. “ |
Berardov AIT tréning podpory výcviku pamäti Stredomorský projekt | 2013 | Dr Selvi Borazanci Persson | 68 subjektov vo veku 6-65 rokov s AIT pred tréningom pamäti. 33 subjektov v kontrolnej skupine – len tréning pamäti | Štúdia mala určiť, či je možné zlepšiť pamäť pomocou AIT. Úloha= zapamätanie si obrazových kariet (sluchových a vizuálnych) kľúčové slová (sluchové), rozpoznávanie tváre s menami (sluchové a vizuálne) | V skupine s AIT tréningom v každej z troch úloh a pre všetky vekové skupiny bolo výrazné zlepšenie a naďalej sa zlepšovalo počas 9 mesiacov po AIT. |
Efektívnosť AIT sluchovej terapie pri poruchách autistického spektra – prospektívna štúdia | 2013 | Prof. Laila Y. Al-Ayadhi, Abdul Majeed Al-Drees and Ahmed M. Al-Arfaj, Saudská Arábia | 72 s PAS (CARS: 21 stredne ťažkých, 51 závažných) | Určiť účinnosť tréningu sluchovej integrácie (AIT) u ľudí s PAS. Skóre pred intervenciou a po intervencii (3 a 6 mesiacov) sa vypočítalo použitím CARS, škály sociálnej odozvy (SRS) a kontrolného zoznamu na hodnotenie liečby autizmu (ATEC). | Všetky subjekty preukázali zlepšenie v 3. a 6. mesiaci po absolvovaní AIT. Subjekty s PAS vykázali 22% a 26% zlepšenie v skóre SRS. Štatisticky výrazné zmeny v sociálnom povedomí, v sociálnej kognícii, a sociálnej komunikácii. Podobné výsledky boli dosiahnuté s ATEC „Výsledky tejto štúdie podporujú terapeutické účinky tréningu sluchovej integrácie na spoločenské povedomie, sociálnu kogníciu, a sociálnu komunikáciu, ako aj reč a komunikáciu.“ |
Berardov AIT tréning sluchovej integrácie: Zmeny správania týkajúce sa senzorickej modulácie | 2014 | Sally S. Brockett, Nancy K. Lawton-Shirley a Judith Giencke Kimball | Boli skúmané prípady 54 detí s poruchami (34 s autizmom) vo veku od 3 – 10 rokov, ktoré boli podrobené Berardovmu AIT. | Štúdia zameraná na určenie, či správanie špecificky spojené so senzorickou moduláciou preukáže pozitívne zmeny po 10 dňoch Berardovho tréningu sluchovej integrácie (AIT). | Problémy so správaním sa znížili pri všetkých piatich faktorov Kontrolného zoznamu aberantného správania (P 0,01), boli udržiavané tri a šesť mesiacov. Skóre Krátkeho Senzorického Profilu sa zlepšili. |
Účinky tréningu sluchovej integrácie (AIT) na nesúlad negativity u detí s autizmom | 2015 | E. M. Sokhadze , S. M. Edelson , L. L. Sears , M. F. Casanova, A. Tasman a S. Brockett | 11 PAS 11 kontrol. subjektov | Cieľom štúdie bolo uplatnenie techník Berardovho Sluchového Integračného Tréningu (AIT) u detí s autizmom. Vyhodnotenie výsledkov tréningu AIT sa uskutočnilo pomocou MMN, frontálnych evokovaných potenciálov P2a a P3a, a dotazníkov ohľadom správania sa (ABC, CPI). | Berardov AIT tréning viedol k výraznému zníženiu skóre podráždenosti, hyperaktivity a letargie na kontrolnom zozname správania sa (ABC) a zlepšeniu skóre emócií, správania sa a vnímania jazyka na stupniciach obsiahleho indexu výkonu (CPI). Štúdia dokazuje, že AIT tréning pozitívne ovplyvňuje spracovanie sluchových stimulov, čo sa odráža v skorých (MMN), a aj v neskorých (P2, P3a) evokovaných potenciáloch. |
Výsledky testov centrálneho sluchového spracovania pred a po AIT – Klinická Retrospektívna štúdia | 2015 | Judith Paton | 210 subjektov: – s ľahkou mentálnou retardáciou (LD), dyslexiou, poruchami reči/jazyka a/alebo poruchami centrálneho auditívneho spracovania (CAPD alebo APD). | Zmeny v skóre testov centrálneho auditívneho spracovania medzi hodnoteniami pred a po AIT tréningu. Bolo použitých 11 CAP testov. Štyri testy vykazujúce najväčšie zlepšenie (70 – 90%) boli: Diskriminácia reči v Ipsilaterálnom šume pri 0 dB S/N (pomer signál/šum) (90%) Filtrovaná (s nízkym priechodom) reč pri (81%) Časovo komprimované vety (pri 60% kompresii) (73%) Radenie výšky tónu (70%) Druhé najviac zlepšené pomocou AIT (50-69%) boli: Zvukové miešanie (68%) Postupnosť vzorov trvania (56%) Dichotické konkurenčné vety (56%) Binaurálna fúzia (55%) Test striedavo rozložených a odstupňovaných slov (SSW) (54%). Konkurenčné slová (47%). | Priemerné zlepšenie u skupín s LD a PAS spolu v rámci testov bolo 67%. (Nízky počet pacientov s PAS vykázal zlepšenie o 61%, s ešte menším počtom dospelých na 78%.) Celková hodnota zlepšenia po AIT pre všetky subjekty vo všetkých opakovaných testoch bola: a) 80 – 100% zlepšenie — 49% b) 50 – 79% zlepšenie — 50% c) 12 – 49% zlepšenie — 1% „Výsledky tejto štúdie ukazujú, že AIT tréning môže byť primerane rýchlym a efektívnym spôsobom zlepšenia fungovania centrálneho sluchového nervového systému.“ |
Vplyv sluchového integračného tréningu na transformáciu rastového faktora-β1 a jeho vplyv na správanie a sociálne emócie u detí s poruchou autistického spektra | 2018 | Prof. Laila Al-Ayadhi, Abdulrahman Mohammed Alhowikan, Dost Muhammad Halepoto Saudská Arábia. | 15 detí s PAS | Táto štúdia skúmala vplyv tréningu sluchovej integrácie (AIT) na transformačný rastový faktor (TGF) -β1 a jeho vplyv na správanie a sociálne emócie u detí s poruchou autistického spektra (PAS). | Po AIT tréningu boli preukázateľné zvýšené plazmatické hladiny TGF-β1. Zlepšilo sa sociálne povedomie, sociálnej kognície a sociálnej komunikácie u detí s PAS. |